SEO je zkratka pro Search Engine Optimization, tedy optimalizaci vyhledávačů a není na tom nic moc mystického. Správné SEO ale může zajistit to, že se k vám vaši zákazníci dostanou a navštíví váš web. A s tím vám rádi pomůžeme my.
Prvním krokem je analýza klíčových slov, které jsou relevantní pro vaše podnikání. Tato analýza zahrnuje hodnocení vašich klíčových slov v porovnání s konkurencí, identifikaci klíčových slov s nejvyšším objemem vyhledávání a hodnocení relevance klíčových slov na vašich stránkách.
Tento krok zahrnuje technickou kontrolu vaší webové stránky. Zkontrolují se například rychlost načítání stránky, správné použití značkovacího jazyka HTML, správné použití obrázků, minimalizace chyb 404, zabezpečení stránky HTTPS protokolem a další.
Další krok zahrnuje analýzu obsahu na vašich stránkách. Vyhodnocuje se, zda je obsah relevantní pro klíčová slova, která používáte, zda obsahuje dostatečné množství textu a zda je přehledný a dobře strukturovaný.
Tento krok zahrnuje analýzu zpětných odkazů na vaší stránku. Zkontroluje se kvalita zpětných odkazů, zda jsou z relevantních a autoritativních stránek a zda je množství zpětných odkazů dostatečné.
Google v zásadě používá složitý matematický vzorec, algoritmus, který dává skóre každému webu a všem vyhledávajícím lidem, kteří v Googlu hledají web, který by se měl právě nejlépe hodit pro to, co zrovna hledají.
Algoritmus považujte za sbírku prázdných kbelíků. Jeden kbelík vám dává skóre kvality vašeho webu, druhý kbelík vám dává skóre za to, kolik webů na vás odkazuje, třetí kbelík vám dává skóre podle toho, jak vám lidé věří. A vaším úkolem je zaplnit co nejvíce kbelíků než jakýkoli jiný web.
Hodnocení vašeho vyhledávače můžete ovlivnit tím, že budete mít nejvyšší skóre, pokud jde o kvalitu vašeho webu, nejvyšší skóre, pokud jde o autoritu vašeho webu a nejvyšší skóre, pokud jde o nejdůvěryhodnější obchod pro vyhledávání, který lidé zrovna hledají.
Dobrá věc je, že existují stovky kbelíků a pro každý jeden z těchto kbelíků jsou tato skóre sestavena v algoritmu, aby vyhledávač zjistili, jaká bude vaše pozice. Optimalizace vašeho webu pro výsledky vyhledávání tedy skutečně znamená získat nejvyšší skóre v co největším počtu těchto bodů.
Nyní mají některé kbelíky větší hodnotu než jiné, ale tři nejvýznamnější, které musíte znát pro hodnocení v žebříčku, jsou kvalita, důvěra a autorita.
Takže kvalita, nebo-li to, co se Google snaží změřit, když se snaží zjistit, na jaké pozici by se web měl nacházet. Aby web byl kvalitní, musí nabízet sám o sobě něco zajímavého, hodnotného a vyjímečného. Například: dobrý obsah – pokud prodáváte oblečení a používáte stejný popis, jaký používá každý jiný prodejce oblečení na svých webových stránkách, nenabízíte pro vyhledávač Google nic jedinečného.
Důvěra je další důležitý kbelík, který musíte znát, když se snažíte, aby váš web získal vysoké hodnocení na Googlu. Google nechce svým vyhledávačům ukázat žádný web, chce svým vyhledávačům ukázat nejlepší web, a tak chce ukázat právě důvěryhodné weby.
Jedna věc, kterou Google uvedl je, že trestá weby nebo obchody či společnosti, které mají trvale špatné recenze. Algoritmu Google tedy musíte prokázat, že jste důvěryhodní. Mezi možnosti jak to dokázat patří získat další vysoce autoritativní weby, které na vás budou odkazovat. Mít články v on-line novinách, získat odkazy na odvětví a další důvěryhodné weby, které vás mohou kontaktovat: partneři, prodejci, spokojení zákazníci.
A konečně, další opravdu důležitý kyblík je autorita. Google chce ukázat oblíbené weby. Pokud můžete dokázat, že jste nejoblíbenější prodejce oblečení lidem, kteří si chtějí koupit oblečení online, Google váš web zobrazí. Musíte tedy Google přesvědčit – poslat mu signály, že váš web je nejoblíbenějším místem pro oblečení, které prodáváte.
Tento kyblík můžete naplnit vytvořením základny fanoušků. Vytvořte sociální síť, přimějte lidi, aby na vás odkazovali, přimějte lidi, aby sdíleli vaše stránky s oblečením na jejich sociální síti. Přesvědčte lidi, aby komentovali vaše příspěvky, zanechávali vám jejich názory a sdíleli obrázky sebe, jak nosí vaše oblečení. Vytvořte fanouškovskou základnu a poté je shromážděte, aby na vás odkazovali a mluvili o vás. Takto Googlu prokážete, že jste důvěryhodní a autoritativní.
Takže když o tom přemýšlíte, tak SEO je opravdu jen proces dokazování vyhledávačům, že jste tím nejlepším webem, nejvíce autoritativním, nejdůvěryhodnějším, nejunikátnějším a nejzajímavějším, který mohou nabídnout svému zákazníkovi.