Loading

Facebook & Instagram ads

Reklamy na sociálních sítích poskytují obchodníkům pokročilé možnosti cílení na publikum a spolehlivé sledování konverzí. Ačkoli Facebook je starší a má větší uživatelskou základnu (4,8 milionu aktivních uživatelů měsíčně, oproti 2,1 milionům na Instagramu), Instagram si stále získává na popularitě, zejména s častým přidáváním nových funkcí, jako například IGTV.

Facebook a Instagram Ads - podobnosti a rozdíly

Instagram

Dosah

Instagram má 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně (v ČR 2,1 milionu). Díky tomuto velkému počtu uživatelů na celém světě je Instagram dobrá sázka na propagaci obchodu a značky.
Instagram má také silnější organický dosah, což je kvalita, kterou síť zamýšlí zachovat pomocí novějších funkcí, jako je schopnost sledovat hashtagy a část „Návrhy pro vás“, která ukazuje příspěvky, které se vašim přátelům líbily.

Zapojení uživatelů

Podle Instagramu více jak 80% uživatelů na Instagramu sleduje alespoň jednu firmu. V březnu 2017 přes 120 milionů uživatelů navštívilo webové stránky přes Instagram, získalo kontakty, zavolalo na firmu, zaslalo e-mail nebo přímo poslalo zprávu.

Demografika

Studie provedená společností Pew Research zjistila, že na Instagramu je více žen než mužů. Podle této studie 31 % žen a 24 % mužů používá Instagram denně.
Studie rovněž zjistila, že Instagram je mezi mladými dospělými mezi 18 a 29 lety velmi populární. Instagram navíc používá 55 % z celkového počtu uživatelů internetu v této věkové skupině. To dokazuje, že Instagram přitahuje více mladší publikum.

Facebook

Dosah

Facebook je jednou z nejstarších platforem sociálních médií. Ve srovnání s Instagramem má větší aktivní uživatelskou základnu: Facebook má aktivních uživatelů 2,3 miliardy měsíčně (v ČR 4,8 milionu).
Díky tomu je Facebook na platformě sociálních médií číslo jedna, pokud jde o dosah, takže pokud chcete zvýšit viditelnost značky hlavně přes obsahovou stránku bez cílení na konkrétní věkovou skupinu, může být Facebook tou pravou volbou.

Zapojení uživatelů

Interakce Facebooku z organických příspěvků se mohou měnit, ale příležitosti pro cílení reklam v této síti jsou obrovské. S reklamami můžete získat velmi konkrétní informace o tom, jaký druh interakce hledáte.

Demografika

Stejná studie Pew Research zjistila, že Facebook přitahuje dospělé uživatele všech věkových skupin. Stejně jako Instagram, Facebook má více ženských uživatelů než mužů. Facebook používá šedesát šest procent uživatelů internetu a 77% žen internetu.
Studie Pew Research rovněž zjistila, že Facebook je také nejoblíbenější mezi mladými dospělými ve věkové skupině 18 až 29 let. Také ho používá sedmdesát devět procent uživatelů internetu mezi 30 a 49. Tyto statistiky dokazují, že Facebook oslovuje uživatele všech věkových skupin.

Facebook a Instagram jsou skvělé platformy pro růst vašeho online obchodování. Výběr správné platformy zcela závisí na tom, co od kampaně očekáváte.
Musíte určit své cíle a očekávání pro svou kampaň. Mějte na paměti, že obě platformy jsou vysoce subjektivní a každá z nich nabízí jedinečné výhody a funkce. Správná platforma tedy pro vás bude ta, která vyhovuje potřebám vaší kampaně.

Nezávazná poptávka

Leave this field blank

Kontakt

Instagram

Spojte se s námi

Shopping Basket